Tjenestedesign
Tjenestedesign handler om å skape nye tjenester, eller forbedre eksisterende, basert på brukernes faktiske behov. Målet er bedre brukeropplevelser og økt effektivitet og lønnsomhet hos tjenesteleverandør.
Brukerinnsikt
Designprosessen starter med å dykke dypt inn i forståelsen av brukernes behov, ønsker og smertepunkter. Dette innebærer ofte brukerundersøkelser, intervjuer og observasjon for å få innsikt i hva som virkelig betyr noe for brukerne.
Visualisering og kommunikasjon
Våre designere visualiserer og kommuniserer innsikt på en måte som gjør det forståelig for alle involverte slik at man enes om hvilket problem som skal løses. Tjenestedesign egner seg derfor spesielt godt til komplekse problemstillinger hvor løsningen ikke er gitt.
Samskaping
Metodene som brukes i tjenestedesign er tverrfaglige og vi er derfor opptatt av å involvere brukere, ansatte og ledere i hele designprosessen. Våre designere fasiliterer workshops som gjør det trygt og gøy for alle å bidra.
Prototyping og testing
I tjenestedesign visualiserer og prototyper vi idéer og konsepter tidlig i designprosessen. Når vi tester om løsningene møter brukernes behov, før de implementeres i full skala, unngår vi å investere i noe som kanskje ikke fungerer.
Tre fordeler ved å jobbe med oss
- Vi har stort fokus på å kartlegge, måle og hente ut gevinster i alle våre prosjekter
- Vi er spesielt opptatt av implementeringsfasen slik at gevinster faktisk hentes ut
- Vi er gode til å lære bort designmetodikk og tilstreber at kundene våre skal kunne bruke metoden selv når oppdraget er ferdig
Med oss på laget finner vi de konkrete tiltakene din bedrift trenger for å bli enda litt bedre. Send oss en melding og du hører fra oss innen kort tid.