UX og digitalt design
UX står for User eXperience og handler om å skape digitale tjenester som er intuitive og attraktive å bruke. En UX-designers typiske oppgaver inkluderer ofte brukerinnsikt, design av wireframes, interaktive prototyper og brukertesting.
Brukerinnsikt og research
For å designe gode brukeropplevelser er det viktig at vi forstår behovene til de som skal bruke produktet eller tjenesten. Derfor er det å skaffe innsikt om brukernes behov en viktig del av jobben.
Interaksjonsdesign
Interaksjonsdesign, også kjent som brukergrensesnittsdesign (UI-design) fokuserer på å skape effektive og meningsfulle interaksjoner mellom mennesker og digitale (eller fysiske) systemer. Formålet er å gjøre det enkelt for brukeren å forstå hvordan man bruker produktet eller tjenesten.
Prototyping og testing
Prototyping handler om å lage en testbar modell av et produkt for å sikre at vi løser riktig problem for brukeren, samt luker ut feil så tidlig som mulig. Vi kan teste noe (en enkelt funksjon) eller mye (hele produktet). Ulike situasjoner krever ulike grader av nærhet til ferdig løsning, så prototyper kan være alt fra enkle pappmodeller til digitale prototyper som ser ut som det ferdige produktet.
Tre fordeler ved å jobbe med oss
-
Ved å fokusere på å kartlegge og møte brukernes faktiske behov sørger vi at vi kun lager løsninger som faktisk trengs
-
Våre UX-designere har lang erfaring og er eksperter innen sitt felt
-
Vi kartlegger og måler gevinster i alle våre prosjekter for å sikre at løsningene skaper positive effekter både for brukerne, miljøet og din virksomhet